Dabei übersieht man, daß eine Transkription die Originalfassung nicht zerstört, also ein Verlust dieser durch jene nicht entsteht.

Feruccio Busoni, Entwurf einer neuen Ästhetik der Tonkunst, 1907

Met enige regelmaat bewerk ik muziek.

Deze bezigheid werd aangewakkerd door de enthousiasmerende lessen arrangeren van Martijn Honing aan het Conservatorium van Amsterdam, die liet zien hoe leuk en boeiend het kan zijn om een bestaande compositie voor een nieuwe bezetting om te werken, en daarbij als het ware mee te denken met de componist.

Voor de bezetting klarinet, cello en piano arrangeerde ik allerlei stukken, van Middeleeuwse dansen, orgelmuziek van Pachelbel, scènes uit Wagners Tristan en liederen van Mahler tot Jacques Brel, waarmee we het niet bijzonder grote repertoire voor de bezetting konden uitbreiden. Een aantal arrangementen verscheen op deze CD en deze CD. Ook arrangeer ik muziek voor orgel (Dvoraks Serenade voor blazers, zomer 2023) en verschillende ad hoc bezettingen, een enkele keer in opdracht.

Soms vragen mensen of ik ook componeer. Helaas niet, is het antwoord; wel maakte ik in opdracht muziek voor liturgisch gebruik (koor en orgel, voor de tijdschriften Muziek&Liturgie, het Gregoriusblad, en voor het Boekencentrum).